سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

سیم بکسل

ساختمان سیم بکسلها

سیم بکسل های فولادی که به منظور آویزان کردن کابین و وزنه های متعادل در آسانسورها استفاده میشوند دارای ساختار استاندارد هستند.

سیم  بکسل آسانسور از دسته سیم هایی که یک ساختار مدور را تشکیل میدهند،ساخته شده است.دسته سیم ها یا رشته ها (stand) هستند که حول سیم مرکزی پیچیده می شوند.و بعد این دسته سیم ها حول مغزی (هسته) فیبری یا فولادی که شامل چند لایه سیم است ((wireپیچیده می شوند.جنس هریک از این سیم ها از فولادی است که به روش کوره الکتریکی و یا سایر روش های مشابه تولید میشود.

سیم  بکسل کابین و وزنه تعادل توسط سیمبکسل فولادی به صورت معلق در چاه نگهداشته میشوند.سیم  بکسل عبارتست از مجموعه ای از سیم فولادی wire ، رشته Strand و مغزی Core ، به سیمبکسل طناب فولادی نیز می گویند.

از تابیده شدن رشته ها Wire به همدیگر Stand تشکیل میشود. سپس تعدادی از استند ها به دور یک هسته که معمولا بدلیل انعطاف و روغن کاری از جنس کناف می باشدپیچیده شده و مجموعه آن سیمبکسل را تشکیل میدهد.

سیم بکسل دارای هسته (core) است که به دو دسته تقسیم می شود:

1-هسته فیبری (F . C)

 این نوع مغزی خود شامل دو نوع فیبر طبیعی (NFC) و مصنوعی (SFC) است. جنس مغزی طبیعی عموما از نوع کنفی و مغزی مصنوعی با الیاف پلی پروپیلن، پلی آرامین هستند. به علت نرمی و الاستیسیته مواد این نوع سیم  ها خودشان را با شکل شیار تطبیق می دهد.مغزی با الیاف طبیعی از کنف ساخته شده اند قابلیت روان کاری بهتری نسبت هسته های فیبر مصنوعی دارند. در سیم های آسانسوری عموما از مغزی کنفی از نوع سیسال (SISAL) به دلیل مقاومت زیاد آنها استفاده می گردد. مغزی سیسال به رنگ قهوه ای مایل به سفید و کنفی از مدل مانیلی به رنگ قهوه ای تیره است. از طرفی هسته های مرکزی سیم از مدل فیبر مصنوعی در مقایسه با نوع فیبر طبیعی پایداری بیشتری داشته و در شرایط مرطوب و خاص مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.



ارسال شده در توسط sina sigaroudi