سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

در سال 2050 شما برای رفتن به ماه به جای استفاده از سفینه های فضایی می توانید از آسانسورها استفاده کنید. شرکت Obayashi یک شرکت ساخت و ساز ژاپنی است که در سال 2014 اذعان داشت که تا 35 سال آینده یک آسانسور فضایی از زمین به مقصد فضا خواهیم داشت.

اساس و بنیان موفق شدن این نوع حمل و نقل ها در آینده، نانولوله های کربنی هستند. این استوانه های کربنی بسیار کوچک هستند و با چشم انسان قابل رویت نمی باشند اما استحکام کششی آن ها تقریبا صد برابر قوی تر از فولاد است . هدف این ایده ساخت کابل هایی از جنس نانولوله های کربنی بین سطح زمین و ماه است که به صورت مغناطیسی اتومبیل های رباتیک به صورت معلق به بالا و پایین در حرکت باشند.

یوجی ایشیکاوا محقق و مدیر توسعه شرکت Obayashi در گفتگو با Tech Time اعلام کرده است:” در حال حاضر قادر به ساخت کابل های به اندازه کافی بلند نیستیم و فقط می توانیم نانولوله هایی به طول 3 سانتی متر را بسازیم. پیش بینی می شود در سال 2030 بتوانیم به این تکنولوژی دست یابیم.”

مزیت آسانسورهای توسعه یافته قطعاً افزایش توریست های فضایی نیز خواهد بود، صنعتی که به لطف بخش خصوصی پرواز فضایی رو به رشد است. طبق پیش بینی ها هر اتومبیل رباتیک ظرفیت حمل 30 نفر را به کره ی ماه دارد.

امیدواریم در آینده سفر خوبی را به کره ی ماه تجربه نمایید.آسانسور ها در سال 2050


ارسال شده در توسط sina sigaroudi