سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

رعایت نکردن اصول ایمنی که حرف اول را می زند و بهداشت در جابجایی دستی و ماشینی مواد، از جمله علل بروز این گونه حوادث است.

آسیب هایی مانند بیماری های اسکلتی – عضلانی (کمر درد)، سقوط و … نهایتا منجر به کاهش بهره وری می شود. ضمن رعایت اصول جابجای بار از وسایل و تجهیزات خاصی که برای این منظور طراحی شده اند، انواعی از جرثقیل ها، بالابرهای دستی و برقی وجود دارند که نصابان امروزی جابجایی اجسام از آنها استفاده می کنند. استفاده از طناب های کنفی (ریسمانی) و نایلنی برای بار برداری ممنوع است و برای این منظور از اسلینگ ها که شامل سیم بکسل، زنجیر،تسمه های  مصنوعی یا مش های فلزی استفاده می شود.

کاربران برای استفاده ی بهینه از این گونه تجهیزات باید از تجربه، دانش و هوشیاری یا برخوردار باشند. اسلینگها زمانی حداکثر کارایی را دارند که متناسب با وزن، ابعاد، جنس بار و شرایط محیط عملیات، انتخاب و استفاده شوند. کاربران آموزش دیده با رعایت مواردی مانند سرعت مناسب هنگام کار، پرهیز از حرکات ناگهانی و دقت در تعمیر و تجهیزات، نقش موثری در افزایش راندمان و طول عمر این گونه وسایل دارند.

 

برای انتخاب یک اسلینگ مناسب برای انجام کار، عواملی مانند: اندازه، وزن و شکل بار ، دما ، حساسیت مواد مورد جابجایی و محیطی که بار در آن جابجا می شود، نقش موثری دارند

بالابر وسیله ای است برای بلند کردن و پایین آوردن بار با استفاده از وسایلی چون درام ، چرخ و … که سیم بکسل یا زنجیر به دور آنها پیچیده و توسط نیروی دستی، الکتریکی و یا پنوماتیکی این جابجایی صورت می پذیرد. استفاده نامناسب و نابجا از این گونه تجهیزات بدون رعایت اصول استانداردهای ایمنی و عدم ارزیابی خطر می تواند حوادت خطرناکی مانند مرگ جراحت های شدید و آسیب به اموال را در پی داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، قبل از استفاده و بکارگیری تجهیزات و قطعات بالابر کاملا آنها را از نظر کارائی بازرسی و کنترل نمود. این وسایل چه تحت مالکیت یا اجاره ای باشند تنها مجاز به استفاده توسط افراد و تکنسین های شرکت آسانسور ی هستند.


ارسال شده در توسط sina sigaroudi