سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

یک آسانسور حمل مسافر در حدود 2300 کیلوگرم وزن دارد این آسانسور حدود 1600 کیلو را حمل می‌کند. در یک ساختمان بلند، آسانسور ماشین‌آلات مورد نیاز را بالا و پائین می‌برد که وزنش 1400 کیلو یا بیشترمی‌باشد.
کنترل‌ها برخی از آسانسورها به‌وسیله اپراتورهائی که در داخل آسانسور سوار هستند کنترل می‌شوند. سوئیچ موتوری استارت حرکت و توقف آسانسور را می‌زند، آسانسور پائین می‌رود و یا می‌ایستد. این سیستم در حال حاضر بیشتر جهت بالابرهای موقت استفاده می شود.
انواع جدیدتر آسانسور به‌طور خودکار، کار می‌کند و نیازی به اپراتور نیست. این‌گونه آسانسورها به‌طور وسیع و گسترده‌ای در ساختمان‌های آپارتمانی و آسمان‌خراش‌ها کاربرد یافته است.
مسافران دکمه بیرون آسانسور را فشار می‌دهند تا آسانسور را به طبقه دلخواه، مثلاً همکف بیاورد. در این هنگام درها به‌طور خودکار باز می‌شود و این هنگامی است که آسانسور به آن طبقه برسد. مسافر که در درون اتاقک است، درها به‌طور خودکار باز می‌شود و این هنگامی است که آسانسور به آن طبقه مسافر که درون آسانسور قرار گرفته، با زدن دکمه‌ای درها بسته شده و به طبقه دلخواه می‌برد. آسانسور به‌طور خودکار در آن طبقه می‌ایستد، درها باز می‌شود، مسافر آسانسور را ترک می‌کند و درها دوباره بسته می‌شود. ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

پله های برقی دارای موتور الکتریکی می باشند که این موتورها نسبت به ارتفاع
بالابری پله برقی، با توان های 4.5-8-11 کیلووات یا حتی بالاتر طراحی
میگردند.پله های پله برقی که به استپ معروف هستند دارای دو چرخ در دو
طرف می باشند که روی زنجیری به نام استپ چین قرار مگیرند.استپ چین به
دور شفت اصلی قرارمیگیرد و شفت توسط زنجیرموتور به موتور متصل می گردد
پله های برقی دارای میکروسوییچ های امنیتی می باشند که از صدمه زدن
دستگاه به خودش یا مسافر جلو گیری میکند.اکثر پله های برقی دارای سیستم
ترمز مغناطیسی می باشند.



ارسال شده در توسط sina sigaroudi