سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

شانه پله برقی از قطعات قابل رویت پله برقی است. شانه پله برقی در دو نوع پلاستیکی و فلزی ساخته می شود.دندانه های شانه بر ردی شیار های استپ (پله ها) قرار گرفته و با عبور استپ از زیر این شانه ها شیار های موجود پر می شود. و از ورود اجسام خارجی به داخل موتور خانه پله برقی جلوگیری می شود.

شانه پله برقی جهت گردگیری پله ها

انواع شانه پله برقی :

شانه ی پله برقی از جنس فلز (آلومینیوم) :

شانه پله برقی که بیشتر برای مکان های با ترافیک بالا کاربرد دارد. چون این نوع پله برقی متحمل فشار بیشتری در قسمت خروجی(می تواند به سمت بالا یا پایین باشد) است. به عنوان مثال :

  • سازه های پله برقی در فرودگاه ها
  • سازه پله برقی در ایستگاه راه آهن
  • پله برقی در فروشگاه های عظیم
  • پله برقی ورودی و خروجی مترو

شانه ی پله برقی از جنس پلاستیک فشرده :

از این نوع شانه در پله برقی هایی استفاده می گردد که بار ترافیکی سبکی نسبت به نوع قبل داشته باشند. خروجی استپ های این نوع پله برقی متحمل میانگین بار معمول تری هستند.

  • پله برقی ماکز تجاری کم تردد
  • فروشگاه های کوچک با بار ترافیک سبک

اندازه شانه پله برقی :

شانه های پله برقی در عرض خود استپ های پله برقی ساخته می شود. عرض استاندار شانه و استپ های پله برقی با سایز10- 12 – 14 – 18 – 20 – 22 موجود است.


ارسال شده در توسط sina sigaroudi

خروج از آکس، اختلاف مرکز ریل کابین آسانسور با مرکز درب طبقه میباشد.

خروج از آکس نشان میدهد که مرکز ریل کابین با مرکز درب طبقه در یک راستا نمیباشند.

ذکر چند نکته ضروری بنظر میرسد: ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

در این مطلب برای شما کاربران آموزشی ها نکات بسیار مهم و آداب استفاده از آسانسور را آماده کرده ایم . اغلب افراد استفاده صحیح و درست از آسانسور را نمی دانند و بسیاری از سانحه ها از همین موضوع ناشی می شود.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

طبقـه بنـدی و مشخصـات پله ­برقی بر اساس کاربری:

 

مشخصات فنی و قیمت پله برقی‌ها بر حسب کاربری متفاوت می‌باشد. انتخاب پله‌برقی مناسب برای هر نوع مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب نامناسب یک پله‌برقی برای یک کاربری خاص مانند انتخاب یک اتومبیل چهار دیفرانسیل برای خرید شهری است یا بالعکس با یک اتومبیل سواری شهری بخواهید از یک جاده کوهستانی برفی عبور کنید، لذا باید در انتخاب نوع مناسب برای هر کاربری دقت نمود، به طوری که نه کیفیت فدای قیمت شود و نه به خاطر قیمت، کیفیت را از دست داد. ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

ساخت و نصب

1. اولین مرحله ساخت پله برقی، تکمیل طراحی مطابق آنچه در قسمت قبلی عنوان شد می باشد. سازندگان پله برقی از اطلاعات جمع آوری شده در بخش طراحی استفاده می کنند تا پله برقی مورد سفارش را با تجهیزات منتطبق بر نیاز هر مشتری تولید نمایند. دو نوع شرکت تامین کننده پله برقی وجود دارند. شرکت های تولید کننده که سازندگان قطعات پله برقی هستند و شرکت های نصاب که عملیات طراحی و نصب تجهیزات را انجام می دهند. در اغلب موارد، شرکت های نصاب تجهیزات مورد نیاز پروژه خود را  از شرکت های سازنده تهیه نموده و آنها را مطابق سلیقه و نیاز مشتری فرآوری و نصب می کنند. بنابراین بیشتر پله برقی ها در کارخانه سازنده مونتاژ می شوند. چرخهای هدایت کننده، زنجیر پله ها، مجموعه پله ها ، گیربکسها و فلکه ها همگی قبل از ارسال از کارخانه، در داخل خرپا و در محل خود نصب می شوند.

2. پیش از نصب، محل قرارگیری پله برقی بایستی جهت نصب سازه  آماده گردد. بعنوان مثال اتصالات بتنی بایستی ریخته شوند و صفحه زیرینی که پله برقی برروی آن قرار میگیرد بایستی نصب گردد. پس از حمل پله به محل نصب، تجهیزات مربوط به محفظه های بالا و پائین در جای خود قرار گرفته و نصب می شوند. روشهای مختلفی جهت حمل و قرار دادن خرپای پله برقی بر روی محل نصب در طبقات وجود دارد. یکی از این روشها استفاده از یک بالابر پرتابل آکاردئونی است.

 

3. پس از نصب سازه و ادوات ، اتصال سیستم به برق و بازبینی نهائی فلکه ها و زنجیر ها و سایر ملزومات صورت می گیرد.

 

4. اطمینان از تنظیم صحیح مولفه های کنترلی موتور جهت کارکرد صحیح و روان پله برقی مطابق با سرعت طراحی ، همچنین اطمینان از فعال بودن ترمز اضطراری، آخرین مرحله نصب را شامل می شود. گامهای پله بایستی در فاصله صحیحی نسبت به یکدیگر تنظیم شده باشند تا مانع بروز هرگونه فشار یا مالش بر روی یکدیگر شوند. همچنین نبایستی آنقدر از هم فاصله داشته باشند که شکاف بزرگی بین پله ها ایجاد شده و امکان آسیب  پای استفاده کنندگان فراهم آید.


ارسال شده در توسط sina sigaroudi