سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

بازسازی انواع آسانسور 2

2- مدیریت زمان و سرمایه
ممکن است تصمیم در مورد اینکه کدام راه مدرنیزاسیون بهترین احساس را در شما بوجود خواهد آورد سخت باشد حقیقت این است که هر روش  فواید خاص خودش را دارد. ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

 

 

روش های تعمیر آسانسور

تعمیرات آسانسوردر دو مقول?  زیر طبقه بندی می گردد: ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

 آسانسور ، نوعی از تجهیزات حمل و نقل عمودی است که بطور موثر اشخاص یا کالا را بین طبقات در یک ساختمان، کشتی یا سازه های دیگر بالا یا پایین می برد. آسانسورها به طور کلی توسط موتورهای الکتریکی کار می کنند که یا از کابل کششی حرکتی و یا سیستم های وزنه تعادل مثل چاله ، یا پمپ مایع هیدرولیک برای بالا بردن یک پیستون استوانه ای مانند جک استفاده می کنند.

برای حمل نقل سرنشینان در یک ساختمان از سه روش می توان استفاده کرد : آسانسور ، پله برقی یا پیاده رو متحرک . این دستگاه ها با توجه به نوع کاربری ساختمان و تعداد دفعات بکار بردن آنها توسط اشخاص ، در ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شوند .

موارد مورد نظر در طراحی انواع آسانسور:

1) با توجه به مکانیسم چاله.

2) با توجه به ارتفاع ساختمان.

3) با توجه به نوع ساختمان.

4) با توجه به محل قرارگیری آسانسور.

5) با توجه به استفاده های ویژه.

انواع آسانسور

6) با توجه به مکانیسم چاله:

انواع آسانسور با توجه به مکانیسم چاله به 4 گروه اصلی طبقه بندی می شوند :

1) آسانسورهای هیدرولیک

2) آسانسورهای کششی

3) آسانسور های بالا برنده

4) آسانسور های شیشه ای


ارسال شده در توسط sina sigaroudi


 یکی از مهمترین انتخاب ها در قطعات آسانسور انتخاب موتور آسانسور مناسب است در واقع موتور آسانسور از قطعات مهم آسانسور می باشد و یکی از فاکتورهای مهم هر آسانسور می باشد. البته انواع مختلفی از موتورهای آسانسور وجود دارد مانند موتورهای گیربکسی و موتور گیرلس و موتورهای مغناطیسی و غیره که در ایران بیشتر دو نوع موتور آسانسور گیربکس و گیرلس مورد استفاده می باشد همچنین در این رابطه شرکتهای مختلفی در جهان کار تولید موتور آسانسور را انجام می دهند و موتورهای آسانسور دارای قیمت های مختلفی می باشند که برای آگاهی از لیست قیمت موتور آسانسور به بخش فروش موتور آسانسور و یا لیست قیمت قطعات آسانسور مراجعه نمایید. در ادامه به برندهایی که در ایران معروفتر می باشند اشاره خواهیم کرد. البته لازم بذکر است که در کلاس آموزش نصب آسانسور شرکت نصب انواع موتور آسانسور در انواع برندها بصورت کاملا عملی آموزش داده می شود.


 


همانطور که می دانید در آسانسور کششی نیروی محرکه لازم برای حرکت آسانسور و یا در واقع برای انتقال عمودی کابین آسانسور توسط موتور آسانسور ایجاد می شود. قطعات تشکیل دهنده یک موتور آسانسور عبارتند از: یک الکتروموتور کوپل شده به یک گیربکس کاهنده سرعت که دارای سیستم ترمز و فلکه سر گیر بکس بوده و روی یک شاسی بنام شاسی موتور آسانسور مونتاژ می شود. البته موتور آسانسور بر اساس گیربکس کاهنده سرعت خود به دو نوع موتور گیربکس آسانسور Geared traction Motor و موتور گیرلس (بدون گیربکس) Gearless traction Motor تقسیم می شود. البته لازم بذکر است که موتور گیربکس‌ آسانسور بر اساس نوع الکتروموتور خود به دو طبقه VVVF یا 3VF و ACVV طبقه بندی میگردند.


اما در موتورهای نوع دوم یعنی موتور گیرلس آسانسور بدلیل حذف گیربکس از موتور ابعاد موتور کوچکتر میگردد و این امکان را ایجاد می‌کند تا موتور بتواند در چاه آسانسور نصب گردد  در نتیجه نیازی به اتاق موتورخانه آسانسور نخواهد بود. همچنین استفاده از موتورهای بدون گیربکس موجب کاهش لرزش کابین آسانسور در حین حرکت شده و حتی مصرف برق را نیز کاهش می دهد. البته باید توجه نمود که قیمت موتور گیرلس آسانسور نزدیک به دو برابر قیمت موتور گیربکس‌ آسانسور می‌باشد.


ارسال شده در توسط sina sigaroudi