سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور و پله برقی

انواع معایبی که در سیم بکسل آسانسور ایجاد می شود عبارت اند از:

ساییدگی ( Abrasion ) ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

آسانسورهای وینچی

 

نوعی آسانسور است که با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به غیر از اصطکاک به آن وارد می‌شود. در این نوع آسانسورها قاب وزنه وجود ندارد.

 

آسانسورهای مغناطیسی

 

در این آسانسورها ریل‌ها و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می‌کنند. با اتصال جریان برق به استاتور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می‌گردد. میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق بوسیله سیم پیچ‌های استاتور، سیم پیچ‌های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در می‌آید؛ بنابراین در این آسانسورها اجزایی نظیر وزنه تعادل، کابل فولادی، موتوخانه و .. وجود نخواهد داشت. آسانسورهای مغناطیسی بسیار ایمن‌تر از آسانسورهای معمولی بوده اما از لحاظ قیمتی بسیار گران‌تر می‌باشند.

 

آسانسورهای کارگاهی

 

آسانسورهای کارگاهی مکمل و تسریع کننده برج سازی و سازه‌های بلندمرتبه هستند. این آسانسورها قادرند از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند. این آسانسورها قابلیت کار تا ارتفاع 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های 1 و 1?5 و 2 تن تولید می‌شوند. در ساختمان‌های بلندمرتبه جهت انتقال نفرات و مصالح بعد از اتمام سازه ساختمان و از ابتدای شروع کار در ساختمان از آسانسورهای ویژه بار و نفر استفاده می‌گردد. این آسانسورها در انتقال پرسنل کارگاه و لوازم و مصالح به طبقات بسیار مؤثر بوده و موجب تسریع عملیات ساختمانی می‌گردند.

مدل های انواع آسانسور

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پله‌برقی در صورتی که ارتفاع پله‌برقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی) کمتر از 6 متر باشد، نمی‌تواند بیش از °35 باشد. این در حالی است که اکثر شرکت‌های سازنده پله‌برقی ها را فقط با دو زاویه °30 و °35 می‌سازند.

به دلیل رفتار مسافران که معمولاً ترس ازسقوط می باشد.سرعت پله برقی هابین0/7 متر بر ثانیه ونهایتاٌ 0/9 متر بر ثانیه تجاوز نمی کند.

پله برقی وسیله ایست که در مسیرحرکت افراد پیاده جهت بالا یا پایین بردن آنها در دو طبقه غیرهم سطح بکار می رود و بوسیله پله یا تسمه که توسط نیروی محرکه برقی بحرکت در آورده می شود سبب جابجایی افراد می گردد و شامل قطعات مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی می باشد. ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

از نکات مهم در سرویسهای دوره ای آسانسور،بازدید فنی مرتب از موتور گیربکس و بررسی و عکس العمل موتور گیربکس در  حالتهای مختلف کارکرد میباشد.

اگر بخواهیم موارد بازدید ایمنی و فنی در موتور گیربکسهای آسانسور را نام ببریم؛ بطور خلاصه به موارد زیر باید اشاره کرد:

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi

از نکات مهم در بحث لودسل ها ،بررسی نیروهای وارد به لود سل میباشد.

با اضافه شدن وزن(نفرات) به داخل کابین نیروی بیشتری به سنسورهای حسگر نیرو وارد شده و بصورت سیگنال به برد و در نهایت به صفحه نمایشگر خواهد رفت.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط sina sigaroudi